Elektrilised kaksrattad on üpris kindlad ja kaua kestvad sõiduvahendid, kuid nii nagu iga kõrgtehnoloogilist seadet, on ka neid võimalik vale kasutamise ja hooldusega kahjustada. Sestap paneme südamele, et enne kasutamist loetaks hoolikalt tootele lisatud juhendit.
Igapäevasel kasutamisel ja hooldusel tasuks eeskätt tähelepanu pöörata järgmistele asjaoludele:
-
Aku, laadimine, elektroonika
- Kaksratas on komplekteeritud plii (Pb) akuga, mistõttu pole soovitatav seda laadima panna, kui aku on alles poolenisti täis. Pliiakude maksimaalse eluea tagamiseks on soovitatav seda kasutada võimalikult täistsüklitena, so uuesti laadida alles siis, kui aku on tühjenenud.
- Kui panete liikuri laadima, siis esmalt ühendage laadija pistik kaksratta külge ja alles seejärel laadija vooluvõrku. Vastupidises järjekorras ühendamine võib kahjustada laadijat. Liikur peab laadimise ajaks olema välja lülitatud.
- Laadimise ajal põleb laadijal punane tuli. Kui tuli muutub roheliseks, on seade laetud. Laadige akud alati lõpuni täis! Aku laadimine võib võtta aega 6-8h.
- Laadija lahti ühendamisel võtke kõigepealt vooluvõrgust välja laadija ning alles seejärel laadija seadme küljest. Ärge jätke peale laadimise lõpetamist laadijat vooluvõrku, see kahjustab laadijat ja raiskab elektrit.
- Liikuri kasutamine tuleks lõpetada ja panna seade laadima, kui ratta konsoolil on hakanud põlema või vilkuma punane märgutuli. Seade kallutab ennast tahapoole ja sunnib ratta peatuma. Kontrollige alati enne sõidu alustamist, et aku oleks piisavalt laetud läbida planeeritud vahemaa jaoks.
- Kasutamise käigus tühjenenud aku tuleks esimesel võimalusel taas täis laadida. Tühja või pooltühja akuga pikemat aega (üle ühe nädala) seisva seadme aku mahtuvus ja eluiga võib tunduvalt väheneda.
- Kui liikurit ei kasutata pikema aja jooksul (üle ühe kuu), tuleks seadme akut vähemalt kord kuus laadida. Laadimata aku mahutavus ja eluiga võivad tunduvalt lüheneda.
- Aku laadimine peaks toimuma kuivas ruumis, mille temperatuur pole alla 10C°. Kui laadija on enne laadimist olnud külmas, võib sooja ruumi tuues selles tekkida kondensaat, mistõttu tuleb enne laadimist oodata, kuni seade soojeneb ja niiskus välja kuivab.
-
Sõiduolud
- Liikuri kasutamisel jälgige tema passis välja toodud vee ja tolmukindluse klassi (IP indeks) ja püüdke vältida selle kasutamist mittesobivate ilma- ja maastikuolude puhul.
- Tugeva vihmaga, lumesajus, alla 0 kraadise välistemperatuuriga ning libedaohuga teedel pole soovitav liikureid kasutada. Halvenenud teeolude tõttu suureneb kukkumise oht, mille tulemusena võib viga saada sõitja või kahjustuda liikur.
- Kui kaksratast on kasutatud märgades oludes tuleks see esimesel võimalusel viia sooja ja kuiva ruumi kuivama.
-
Puhastamine ja hoidmine
- Määrdunud liikuri puhastamisel ei tohi kasutada survepesu ega asetada seadet pesuks vette. Liikurit võib puhastada veega niisutatud lapiga, vältida tuleks lahusteid, kuna pole teada, kuidas need plastikust detailide või värvitud pindadega reageerivad.
- Liikurit tuleks hoida kuiva õhuga mõõdukalt soojas (pluss kraadidega) ruumis, vältida hoidmiseks näiteks keldrit ja teisi niiskeid kohti. Ära jäta liikurit ega laadijat vihma kätte.
- Ära jäta liikurit pikaks ajaks kuuma ja tugeva otsese päikesevalguse kätte. Päike võib deformeerida plastosasid ja plastik muutub aja jooksul rabedaks.
- Ära jäta liikurit pakase kätte. See võib muuta plastikdetailid rabedaks ning kahjustab aku mahtuvust.
- Kontrolli regulaarselt õhkrehvi survet. Pooltühja või tühja rehviga sõitmine kahjustab rehve. Rehvi parandamiseks või vahetamiseks tuleks pöörduda E-wheel OÜ tehnilise-toe või E-wheel OÜ volitatud parandajate poole ja leppida kokku aeg rehviparanduseks või asenduseks.
-
Garantii ja remont
- Tehniliste vigade puhul pöördu volitatud parandajate poole. Ära hakka ise seadet parandama.
- Seadme autoriseerimata parandamise puhul kaotab tehasegarantii kehtivuse.